ERIK - Equality, Rights and Inclusion Knowledge
Titlul proiectului: ERIK — Cunoștințe despre egalitate, drepturi și incluziune.
Finanțare: Institutul Suedez; Academia Suedeză pentru Tineri Profesioniști (SAYP).
Coordonator: Universitatea Linköping, Suedia.
Durata proiectului: 18 luni.
Buget total al proiectului: 2.427.710 coroane suedeze.
Buget CSU: 422.820 coroane suedeze / 38.340 Euro.
Partenerii proiectului:
Armenia
1. Universitatea de Stat de Economie din Armenia (ASUE);
2. Universitatea Națională de Arhitectură și Construcții din Armenia (NUACA).
Moldova
3. Universitatea de Stat din Comrat (CSU);
4. Agenția Națională pentru Cercetare și Dezvoltare (ANCD).
Polonia
5. Institutul de Meteorologie și Gospodărire a Apelor (IMGW-PIB).
Scopul proiectului:
ERIK este un program internațional de instruire coordonat de Universitatea Linköping în cadrul Academiei Suedeze pentru Tineri Profesioniști (SAYP). ERIK are scopul de a oferi tinerilor profesioniști din țările Parteneriatului Estic al UE (PE) cunoștințe, abilități și instrumente pentru promovarea egalității de gen în guvernanță, leadership și elaborarea politicilor, în conformitate cu principiile și valorile Uniunii Europene.
Programul ERIK este deschis tinerilor profesioniști cu vârste cuprinse între 25–40 ani din următoarele țări ale Parteneriatului Estic al UE. Candidații eligibili includ:
⦁ Administratori guvernamentali, factori de decizie politică sau funcționari publici la nivel național, regional sau local;
⦁ Profesioniști care activează în domeniul integrării europene, administrației publice sau dezvoltării democratice;
⦁ Cercetători și practicieni din învățământul superior implicați în programele Horizon Europe sau în studii de gen;
⦁ Angajați ai ONG-urilor, centrelor analitice sau organizațiilor societății civile axate pe egalitate, guvernanță sau reformă a politicilor;
⦁ Specialiști în resurse umane, management, evaluare sau monitorizarea programelor publice.
Rezultatele așteptate — După program participanții vor:
⦁ Înțelege reglementările UE privind egalitatea de gen și guvernanța democratică;
⦁ Fi capabili să elaboreze și să implementeze Planuri de Egalitate de Gen (PEG);
⦁ Dispune de instrumente pentru a promova leadershipul incluziv în instituțiile lor;
⦁ Elabora planuri de acțiune practice și propuneri de politici adaptate contextului lor;
⦁ Avea acces la o rețea internațională de colegi și instituții care activează în domeniul egalității și guvernanței.
Pagina proiectului: https://liu.se/en/article/erik-equality-rights-and-inclusion-knowledge
Acest material/publicație a fost pregătit(ă) în cadrul proiectului „Cunoștințe despre egalitate, drepturi și incluziune” (ERIK), finanțat de Institutul Suedez.
Sprijinul Institutului Suedez nu implică aprobarea conținutului. Opiniile exprimate aparțin exclusiv autorilor, iar Institutul Suedez nu poartă răspundere pentru utilizarea informațiilor prezentate aici.